Witte bonen in tomatensaus met gehakt en rijst

Iedereen heeft ze. Recepten die je ooit van iemand hebt gekregen en die je blijft gebruiken. Dat heb ik met dit recept voor Witte bonen in tomatensaus met gehakt en rijst. Ooit gekregen van mijn tante, die eigenlijk alleen de ingrediënten voor me opsomde en sindsdien maak ik het geregeld klaar. Ten eerste ben ik fan van witte bonen in tomatensaus. Maar deze combinatie is zo lekker, dat ik er van kan blijven eten.



Wat heb je nodig?

- een groot blik/grote pot witte bonen in tomatensaus
- 250 gram gehakt
- 1 eetlepel kerrie, ik gebruik meestal garam massala
- 1 eetlepel paprikapoeder
- 1/2 eetlepel gedroogde tijm
- een klein scheutje ketchup
- rijst
- Worcestershiresaus (optioneel)
- zout en peper

Hoe maak je het?

Kook de rijst zoals beschreven staat op de verpakking. 

Bal het gehakt rul in een hapjespan zonder boter of olie (dit is niet nodig bij het rul bakken van gehakt).

Voeg de kerrie en de paprikapoeder toe en bak even mee. 

Giet de witte bonen in tomatensaus bij het gehaktmengsel en roer goed door. Gooi nu ook een scheutje ketchup en de tijm erbij en roer goed door. Laat nu op laag vuur pruttelen tot de rijst klaar is. 

Gooi vlak voor serveren een klein beetje Worcestershiresaus door het bonenmengsel. Dit hoeft niet, maar is wel erg lekker. Proef en kruidt eventueel nog met zout en peper. 

Eet smakelijk!

Reacties