Romige Broccolisoep

Deze soep at ik ooit tijdens lunch op een werkplek. Zoooo lekker, ik moest het recept hebben. Dat recept ben ik al heel lang geleden verloren, maar omdat ik wel weet wat erin ging, heb ik daar mijn eigen versie van gemaakt.


Wat heb je nodig?

- 1 flinke stronk broccoli of twee kleintjes, in stukken gesneden inclusief de stronk zelf
- 1 ui, gesnipperd
- 1 aardappel, in stukken
- 1 liter bouillon, zelfgemaakt of van twee bouillonblokjes
- 2 eetlepels kuipje kruidenroomkaas, of boursin
- 1 eetlepel plantaardige olie
- zout en peper

Hoe maak je het?

Fruit in een soeppan de ui aan tot deze glazig ziet.

Gooi de broccoli erbij en bak even mee,

Schenk er dan de bouillon bij en doe er de stukjes aardappel bij en breng aan de kook.

Laat het geheel koken tot de aardappel en de broccolistronk gaar is. Dit zal ca 15 minuutjes duren, afhankelijk van de grootte van de stukken.

Haal de pan van het vuur en gebruik de blender om de soep tot een geheel te pureren.

Roer er nu de kruidenroomkaas bij en proef. Voeg naar smaak zout en peper toe.

Eet smakelijk!

Reacties