Bloemkoolsaus (voor bijvoorbeeld over de pasta)

Bloemkool. Ik hou ervan. Maar dat geldt niet voor iedereen. Ik ben al blij met bloemkool, gekookte aardappels en een slavinkje. Toch zijn er genoeg mensen die dat niet lekker vinden. Nu kun je met bloemkool ook heel veel andere dingen doen: curry maken, soep maken en, dit is voor mij ook nieuw, je kunt er een multi-inzetbare saus van maken. 

Deze saus kun je overal bij gebruiken. Van pasta, tot vlees en allerlei soorten groenten. Ik ontdekte deze saus op de blog 'Eerst koken' en ik kan letterlijk niet wachten om deze te proberen. Ik nog minder lang wachten om het met jullie te delen, want ik denk dat meerdere mensen dit willen proberen. 


En als je naar die foto kijkt, ziet dat er dan niet heerlijk uit? En zo goedkoop! De hoofdingrediënten zijn bloemkool, bouillon en knoflook. Dan krijg je dus ook gelijk je portie groenten binnen terwijl, je geniet van een slanke roomachtige saus. Was het maar tijd om te koken, want dit moet ik proberen! Wat jullie?

Klik hier voor het recept en bekijk dan ook gelijk de andere heerlijke recepten op deze blog. 

Met dank aan Antoinette van Eerst Koken voor de foto én het recept. 

Reacties