Broccolisoep

Ik vind dat zo zonde! Als je het grootste gedeelte van de broccoli weggooit. Broccoli is immers niet goedkoop.  

Daarom heb ik de stronk bewaard, zodat ik er een lekker soepje van kon maken. Ook had ik nog een stukje courgette over. Die heb ik er ook maar bijgedaan, maar dat hoeft natuurlijk niet.


Ingrediënten

- broccolistronk in stukjes (zoveel mogelijk geschild en blad verwijderd)
- 2 bouillonblokjes
- 1 ui gesnipperd
-  125 ml slagroom (55cent)

Bereidingswijze

Fruit de ui ongeveer 5 minuten in een eetl. olie. De courgette bakte ik hier ook even mee. 

Voeg broccoli toe en roer even om. Schenk er 1 liter water bij en twee bouillonblokjes en breng aan de kook. 

Ongeveer 30 min. laten koken, daarna pureren. Op smaak brengen met slagroom en zout/peper.

Het resultaat is een heerlijke romige soep met een milde broccolismaak. Tjokvol vitaminen, heb ik me laten vertellen. 

Geniet ervan!

Reacties