Fijngehakt - de test

Het testen van de Tivall-producten gaat intussen ook door. Ik vind het zelf een superleuke uitdaging om recepten te bedenken met vleesvervangers die anders zijn dan het doorsnee vervangen van het vlees zelf, maar juist het product tot hun recht laten komen. En dat is niet makkelijk, kan ik je vertellen. Niet zozeer omdat het niet lekker zou zijn, maar het zijn zulke andere smaken en structuren dat ik het even zoeken is.


Deze keer ga ik het fijngehakt testen. Het is niet de eerste keer dat ik dit product eet. Ik heb het zelf al eens in mijn Witte bonen met tomatensaus en gehakt schotel gebruikt, maar toen vond ik het niet lekker. Het is namelijk zoetig. En dat paste dus niet in dit gerecht. Bij vrienden heb ik het wel eens door de chili of de lasagne gekregen, maar ook dat vond ik niet geweldig. Het was niet vies, maar ik snapte het doel niet zo goed. Het was een beetje alsof het erin zat omdat er nu eenmaal gehakt in die recepten hoort. Wat overigens helemaal niet waar is, maar dat is een ander verhaal.

Maar wat gaan we er dan wel mee doen? Ik herinnerde me ineens dat ik ooit een soort hachee-achtige gehaktschotel heb gemaakt en dat lijkt me een prima idee voor de Fijngehakt. Met flink veel uien dus, laurier, kruidnagel, azijn en geserveerd met rijst. Wat denken jullie? Gaat dat een succes worden?

We gaan het zien!

Reacties