Hachee met vegetarisch gehakt

Zoals ik al eerder zei, ben ik eigenlijk niet zo'n fan van het vegetarische gehakt. Het is te zoetig en te fijn van structuur. Dus moest ik creatief zijn. En dat is gelukt! Dit was echt heel lekker, met de smaak van hachee. Daar word ik dan weer blij van. En ik kan niet wachten om mijn vegavrienden dit te laten proeven. 


Ik heb het deze keer met rijst en snijbonen gegeten, maar ik kan niet wachten om er een ovenschotel van te maken. De hachee op de bodem, een laagje groenten (weet nog niet welke) en dan een laag aardappelpuree met kaas... 

Wat heb je nodig?

- 1 pakje fijngehakt, 175 gram
- 2 uien, in halve ringen gesneden
- klontje boter
- 1 klein blikje tomatenpuree
- 1 laurierblad
- 2 kruidnagels
- 1 eetlepel azijn
- 300 ml water
- 1 groentenbouillonblokje
- peper en zout

Hoe maak je het?
Smelt de boter in een hapjespan. Voeg hieraan de uien toe en bak ze even aan tot ze zacht zijn. 

Voeg de gehakt toe en bak even mee. 

Doe de tomatenpuree erbij en bak dit mee tot de zurige geur weg is. Voeg dan het water en het bouillonblokje toe. 

Steek de kruidnagels in het laurierblaadje en voeg die samen met de azijn toe en roer door. Laat het geheel nu op laag vuur ca 15 minuutjes pruttelen. 

Serveer met rijst of aardappel puree en groenten naar keuze. 

Eet smakelijk

Je kunt, als je liever vlees eet, natuurlijk ook gewoon gehakt gebruiken. Daarnaast is de fijngehakt natuurlijk niet supergoedkoop. En h.o.h.-gehakt bijvoorbeeld wel. Neem dan 250 gram of 300 als dat makkelijker is met de verpakking. Houdt er dan wel rekening mee dat je er iets meer water in moet doen en neem een extra kruidnagel. Proef goed en kruid eventueel bij. 


Reacties