Koken met restjes: wentelteefjes van paasstol

Laatst zag ik in de extra magazine van de Appie een verpakking voor wentelteefjesmix. Toen gleed ik zo ongeveer van de bank van verbazing. Ik weet niet of jullie Koken met Karin kennen. Onder deze naam is culinair journalist Karin Luiten bekend die met haar anti-pakjes kookboeken en recepten iedereen weer ouderwets wil laten koken. 


Door Karin let ik dus nog meer op dit soort onzinnige verpakking met mixen die of overbodig zijn of, erger nog, eigenlijk de maaltijd duurder maken dan wanneer je hem helemaal zelf zou bereiden. En laat ik niet vergeten te vermelden dat het ook ongezonder is, want er moet van alles worden toegevoegd om het houdbaar te houden. 

Normaal zou ik bij zo'n verpakking dan ook mijn schouders ophalen en denken: die Albert Heijn denkt zeker dat we gek zijn. Wentelteefjes zijn namelijk veel te makkelijk om gewoon zelf te maken. Daar heb je geen mix voor nodig. Hetzelfde geldt voor pannenkoeken en pasta carbonara trouwens, maar dat is een ander verhaal. Maar nu wil ik jullie wederom laten weten dat het geldklopperij is. Dit kun je makkelijk en goedkoper zelf maken!




Ik heb hier al een link naar een simpel recept voor wentelteefjes geplaatst, maar nu het weer Pasen is en waarschijnlijk iedereen wel met een stuk Paasstol in de kast blijft zitten, dacht ik, waarom niet een recept voor wentelteefjes van Paasbrood. Het is natuurlijk gewoon het standaardrecept, maar dan met Paasbrood. Voor de zekerheid toch nog even het hele recept.

Wat heb je nodig?

- 2 eieren
- 50 gram suiker
- 100 ml melk
- 1 theelepel kaneel
- 6 sneetjes Paasstol
- 25 gram boter

Hoe maak je het?

Meng de eieren met de suiker, de melk en de kaneel.

Week de sneetjes Paasbrood in het beslag. Vergeet ze niet te keren, zodat ze overal bedekt zijn met het beslag. 

Smelt de boter in de pan en bak de wentelteefjes in 2 minuutjes aan elke kant bruin en gaar. 

Serveer met poedersuiker en/of kaneel. 

Eet smakelijk!

Tip: Je kunt dit ook als dessert eten. Serveer er dan eventueel een bolletje ijs bij. 

Reacties