Koken uit de voorraadkast: Tortellini

We gaan rustig verder met het koken uit de voorraadkast. in de koelkast had ik nog een bolletje mozzarella die tegen de THT-datum begon te lopen, dus ging ik op zoek naar wat ik er mee kon doen. Het werd tortellini met rode pesto, gegrilde paprika en mozzarella.



Eigenlijk maak ik tortellini altijd met gebakken of gegrilde verse groenten en rode pesto. Dat is altijd erg lekker en ook een goed recept om restjes groenten mee op te maken. 

Wat heb je daarvoor nodig?
(2 porties)

- een zakje Tortellini (ai Formaggi)
- 2 à 3 eetlepels rode pesto
- 400 gram gemengde groenten in stukjes gesneden
- 1 eetlepel olijfolie
- geraspte kaas

Hoe maak je het?

Kook de tortellini volgens de aanwijzingen op de verpakking

Verhit de olijfolie in een hapjespan. Bak hierin de groenten. Je kunt bijvoorbeeld een zak voorgesneden groenten gebruiken, maar kies dan wel voor een grofgesneden versie. Als je zelf groenten hebt, bak dan de harde groenten het eerste enzovoorts. Erg lekker hierin zijn courgettes, paprika, champignons, wortel en brocolli.

Schep de pesto door de groentenmix. Begin met twee eetlepels en proef dan of het voldoende is? Je kunt altijd nog pesto toevoegen. 

Giet de pasta af en roer ook deze door de groentenmix.

Serveer met geraspte kaas. 


Eet smakelijk!

Voor mijn voorraadkastversie gebruikte ik rode pesto, gegrilde paprika uit een potje en mozzarella en gedroogde peterselie. 



Reacties