Tuna melt

Vraag me niet waarom, maar ik heb altijd een blikje, of meerdere, tonijn in huis. Ik vind het heerlijk, dat is het niet. Maar ik koop altijd een blikje als ik weer eens een fijne aanbieding zie. En waarom ook eigenlijk niet. Je kunt er van alles mee. Ik moet nog steeds een salade proberen met tonijn, reuzebonen (of witte bonen) en rode ui. Dat recept volgt als ik het geprobeerd heb.



Maar een van die dingen die ik graag van ingeblikte tonijn maak, is tuna melt? Een tuna wat? Een tuna melt. Een tosti-achtige sandwich met tonijnsalade en gesmolten kaas. Niet te versmaden en zo makkelijk te maken!

Wat heb je nodig?
(2 porties)

- 1 blikje tonijn
- 1 halve gesnipperde rode ui
- 2 eetlepels mayonaise
- 1 eetlepel kappertjes
- 1 halve theelepel oregano
- zout en peper, naar smaak
- 4 sneedjes brood
- 2 plakken kaas
- 1 eetlepel boter (een klontje)

Hoe maak je het?

Laat de tonijn uitlekken.

Meng de tonijn in een schaal met de ui, de mayonaise, de kappertjes en de kruiden. Proef het mengsel en voeg naar smaak extra kruiden toe. Voeg eventueel ook wat mayonaise toe als het mengsel niet smeuiig genoeg is. Let op, want het geheel mag niet té smeuiig worden. Het moet een een compacte salade zijn.

Besmeer twee sneedjes brood met het tonijnmengsel. Leg hier een plak kaas op, of eventueel geraspte kaas als je dat in huis hebt. Leg de andere boterhammen op de kaas.

Smelt een klontje boter in een koekenpan. Bak hierin de sandwiches aan beide kanten bruin. De kaas moet dan ook gesmolten zijn.

Eet smakelijk!

Reacties