Romige avocadodip

Als er bezoek komt, zet ik altijd graag iets lekkers op tafel. Het liefst iets verrassends. Maar wel simpel, zelfgemaakt en goedkoop natuurlijk. En aangezien ik vaak vegetariërs op bezoek krijg, zoek ik altijd naar nieuwe receptjes waar geen vlees aan te pas komt. En de standaard tapenades enzovoorts hebben al vaak genoeg op tafel gestaan.



En toen zag ik een keer een recept voorbij komen op Facebook voor een romige avodadodip. Die moest natuurlijk uitgeprobeerd worden! Het was een groot succes! Ik was nog even bang dat hij te pittig zou zijn vanwege het rode pepertje, maar dat viel reuze mee. Deze gaat in ieder geval vaker op tafel komen. En als je de ingrediënten op de markt haalt of in de Turkse supermarkt, is het ook supergoedkoop!

Wat heb je nodig voor een flinke bak dip?

- 2 rijpe avocado's
- 1 rode peper 
- 1 teentje knoflook
- twee handjes koriander
- 1 limoen
- 3 eetlepels Griekse yoghurt
- 1/4 theelepel komijn
- zout en peper

Hoe maak je het?

Haal het vruchtvlees uit de avocado. Hak de knoflook en de peper (zonder het zaad en de zaadlijsten) fijn. Hak de koriander grof. Pers de limoen uit. 

Doe alle ingrediënten, behalve het zout en de peper, in de keukenmachine of een blender en mix het geheel tot je  een romige, gladde substantie hebt. Proef het en voeg dan naar smaak zout en/of peper toe.

Serveer bijvoorbeeld met tortillachips, in reepjes gesneden groenten of pitachips. 

Eet smakelijk!

Tip: Gebruik de dip als broodbeleg. Lekker bijvoorbeeld met kipfilet of gerookte kip.

Reacties